გაკვეთილის გეგმა
პედაგოგი
|
მადინა ცირდავა
|
საგანი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
საფეხური/კლასი
|
საბაზო/VII კლასი
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
16 მოსწავლე
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
კლასში არ არის
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებების მქონე
მოსწავლე
|
დრო
|
45
|
გაკვეთილის თემა
|
მინდა ვიყო პიროვნება ილია ჭავჭავაძის მოთხრობა ,,კაცია-ადამიანის?!“მიხედვით
|
წინარე ცოდნა
და უნარები
|
მოსწავლეები
იცნობენ აბრაჰამ მასლოუს
ადამიანის მოთხოვნილებათა იერარქიას,
აქვთ ინფორმაცია ცნობილი საზოგადო მოღვაწეების
შესახებ დედა ტერეზას
და ექვთიმე თაყაიშვილის
მაგალითზე, ისინი ერკვევიან
პიროვნების მახასიათებლებში.
|
მიზანი/ქვემიზნები
|
მოსწავლეები
სიტუაციური ამოცანის განხილვის
საფუძველზე გაეცნობიან და გაანალიზებენ და შეაფასებენ პროვნების მახასიათებლებს.
|
მიმართულება
|
პიროვნული
განვითარება.
|
შესაბამისობა ესგ-ეს
სტანდარტთან
|
ქართ.VII.7 მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება,მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების
გამოხატვა და ახსნა.
|
განსავითარებელი უნარები
|
ლოგიკური და არგუმეტირებული მსჯელობის,
ანალიზის და დასკვნების
გაკეთების, კითხვის დასმის,
თანამშრომლობის, გუნდური მუშაობის.
საკუთარი შესაძლებლობების ადეკვატურად
შეფასების.
|
მეთოდები
|
კითხვა- პასუხი,
ასოციაციური რუკა, T სქემა აქტიური
ლექცია, სიმულაციური ამოცანა,
|
რესურსები
|
სახელმძღვანელო,
კალამი, რვეული, სამუშაო
ფურცლები, ფლიქჩარტი, კომპიუტერი,
პროექტორი.
|
მუშაობის
ორგანიზების ფორმა
|
მთელკლასთან,
ჯგუფური, ინდივიდუალური.
|
შეფასება
|
მიმდინარე
განმავითარებელი, მიმდინარე განმსაზღვრელი.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა.
|
მისალმება,კლასის
ორგანიზება.(2წ)
გაკვეთილის A ფაზა-მოლოდინის
განსაზღვრა/გამოწვევა
შეფასების
რუბრიკის გაცნობა(2წ)
აქტივობა
1: მასწავლებელი მოსწავლეებს
აჩვენებს პროექტორით ლუარსაბ
თათქარიძის სურათს და სთხოვს დააკვირდნენ
სურათს და უპასუხონ კითხვაზე?(6
წთ)
·
ვინ არის სურათზე
ნაჩვენები?
·
რომელი ნაწარმოების გმირია
სურათზე?
·
ვინ არის ლუარსაბ
თათქარიძე- კაცი თუ ადამიანი?
·
რას გულისხმობდა ილია
კაცობაში?
·
ვის უფრო მაღალ
ღირებულების მატარებლად მიიჩნევდა
ილია კაცს თუ ადამიანს?
·
ჩამოთვალე
ათი ცნობილი პიროვნება
რომელსაც მნიშვნელოვანი როლი
მიუძღვით საზოგადოების განვითარებაში.
·
რა განსაკუთრებული თვისებებით
გამოირჩევიან ისინი?
·
როგორ გგონია
აღამაჰმად ხანი, თემურ
ლენგი, შაჰ-აბასი იყვნენ პიროვნებები?
აქტივობა
2: ასოციაციური რუკა: (3 წთ)
·
თქვენი აზრით როგორი
მახასიათებლები აქვს პიროვნებებს?
გაკვეთილის B ფაზა-ცოდნის
კონსტრუირება/სიღრმისეული წვდომა.
აქტივობა
3: აქტიური ლექცია:
ვინ არ შეიძლება იყოს პიროვნება.
მოტივი,
ნებისყოფა, ხასიათი, ტემპერამენტი.(5 წთ)
აქტივობა
4: T
სქემა: შეადარე პიროვნების
თანდაყოლილი მახასიათებლები შეძენილს. (3 წთ)
გაკვეთილის C ფაზა-გამთლიანება
აქტივობა
5: მასწალებელი მოსწავლეებს
ჰყოფს 4 ჯგუფად
თვითეულს აძლევს სურათს
და აძლევს დავალებას
წაიკითხონ სიტუაცია დააკვირდნენ
სურათს და ამოიცნონ
ადამიანის ტემპერამენტის ტიპი. 15 წთ
აქტივობა
6: მასწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს
გაიხსენონ გაკვეთილის განმავლობაში მიმდინარე
აქტივობები და აჯამებინებს
გაკვეთილს. 4 წთ
აქტივობა
: მასწავლებელი გაკვეთილის
ბოლოს აფასებს მოსწავლეებს
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის
და აქტიურობის მიხედვით,
აძლევს კლასს განმავითარბელ შეფასებას.
5 წთ.
|
შეფასების რუბრიკა
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულები და კრიტერიუმები
|
10-9
|
8-7
|
6-5-4
|
3-2-1
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს
და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
ყოველთვის მონაწილეობს
|
ხშირად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან საერთოდ
არ მონაწილეობს
|
გამართული და სწორი მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და
შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
|
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და
გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად
გამართულად საუბრობს
|
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს
თავის მოსაზრებას
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ
აზრს
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე
დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე
დაყრდნობით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი
შინაარსი;
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი
შინაარსი;
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი
შინაარსი;
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელის სწორად
და ლოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა;
|
სათქმელს გადმოსცემს გასგებად;
|
სათქმელს გადმოსცემს ნათლად, საკითხს აშუქებს თანმიმდევრულად,
საკმარისად ორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემს ამომწურავად,ნათლად და თანმიმდევრულად; მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტი აუდიტორიასან
|
ვერ ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას;
|
მოწესრიგებულია; მეტ–ნაკლებად ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტს;
|
ადეკვატურად იყენებს არავერბალურ საშუალებებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველ კომპონენტს; წარმატებით იყენებს არავერბალურ საშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
3-5 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში,
პრეზენტაცია იკავებს 10 წთ.-ზე მეტს,
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია
გრძელდება დაახლოებით 8 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა
რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 5-6 წუთს
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს,
პრეზენტაცია გრძელდება 3-5 წთ.;
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий